Cum a început

Publicat în Norvegia de în March 21, 2013 0 comentarii

Ideea de a vedea Aurora Boreală îmi aleargă de mult timp prin cap, dar fiecare tentativă de a pleca spre ținuturile nordice a eșuat din diverse motive. Până am dat peste încă unul ca mine, unul care visează din copilărie la doamna ce îi însoțește pe nordici în plimbările lor nocturne. Si, dacă toată lumea fuge spre locuri fierbinți, cu ape limpezi, noi am zis să fugim deasupra Cercului Polar. Măcar o săptămână. Și-așa am ajuns la prima excursie despre care vom povesti pe blog.

Marţi, am decolat de pe OTP, cu destinaţia OSL, escală la AMS. Zborul trebuia să fie operat de KLM, însă din cauza unor probleme tehnice ale avionului programat pentru cursa respectivă, pe Otopeni a apărut un avion al Transavia. Până şi echipajul a fost surprins când a văzut că avionul Dutch blue pe care îl aşteptam cu toţii era, de fapt, un 737 alb cu dungi verzi. Unii pasageri s-au isterizat, însă personalul KLM i-a liniştit rapid. Zborul a fost ok, fără turbulenţe.

A urmat alergătura prin Schipol, de la un terminal la altul, pentru a prinde legătura către OSL. Am zburat cu un Embraer 190, o bijuterie de avion, operat de KLM Cityhopper. Ne-am bucurat de aceleaşi servicii la bord foarte OK. Zborurile astea au aprins iar dorul de aerodrom şi mi-am amintit de scândurile pe care le zburam în adolescenţă. Nu mă plimbam deasupra norilor, dar senzaţia era infinit mai plăcută 😛

aripa

La Oslo, am stat vreo trei ore până ne-am îmbarcat pentru Bodø, următoarea noastră destinaţie. Nu finală, bineînţeles 🙂 Dacă la Schipol am alergat între porţi ca la proba de viteză, la Oslo ne-am plimbat relaxaţi. Pentru că aveam timp şi pentru că aeroportul era mult mai mic. Avionul spre Bodø a fost mai mult gol. Iar călătoria, plină de turbulenţe. Dar la cât eram de obosiţi, nici nu a mai contat. În bezna de afară, am ghicit minunatele fiorduri norvegiene şi am văzut, pentru prima dată, Aurora Boreală. A fost cel mai frumos approach. Şi cel mai agitat. Avionul dansa pe panta de aterizare şi ne şi gândeam că poate ratăm. Dar piloţii de la SAS au făcut o super aterizare cu vânt perpendicular pe pistă. Ca la planor :-), a funcţionat contra deriva.

Am ajuns cu bine pe Aeroportul din Bodø (pronunţat “budă”) la 23.45, ora Norvegiei. În afara pasagerilor de pe cursa de la Oslo, nu mai era nimeni în aeroport. După ce am recuperat bagajele, am pornit spre port. Port despre care ştiam că se afla la 10 minute de mers pe jos de aeroport. Hehe, a fost la 30 de minute, într-o zonă sinistră. Cei câţiva localnici iesiţi la plimbarea nocturnă, pe un vânt năprasnic, se uitau lung la noi, ca la maşini străine. Cred că eram destul de ciudaţi în varianta de oameni-sandwich, cu câte două rucsacuri fiecare.

doi

Anyway, am ajuns în port pe la 1 fără ceva, iar pe ponton am găsit sala de aşteptare. Ne simţeam ca la restaurantele din satele româneşti, la spartul târgului. Un norvegian ameţit sforăia întins pe o bancă, iar altul răsfoia, plictisit, un ziar. Am plătit 350kr pentru două bilete spre Moskenes şi am aşteptat. Şi am tot aşteptat vreo oră şi ceva, până când a venit un maxi taxi şi ne-a dus la feribot. Dacă, până aici, toate drumurile au fost ok, din momentul acesta a început distracţia. Dar despre rău de mare, feribot îngheţat, geamuri lovite de valuri şi cerculeţe făcute pe mare, în postul viitor 🙂

Nu uitaţi de concurs. Avem deja suvenirul 😀

*Echipamentele foto folosite pe parcursul călătoriei noastre au fost puse la dispoziţie de F64 şi Canon România.

Sharing is caring!

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *