Vacanţă + miting aviatic = love

Publicat în Airshow de în April 29, 2013 2 comentarii

După cum probabil v-aţi prins, suntem amândoi îndrăgostiţi de aviaţie şi de tot ce ţine de ea. Fie că zburăm la aviaţia sportivă (cu planorul, de cele mai multe ori), fie că ne urcăm în avioane cu multe geamuri sau doar stăm şi urmărim/fotografiem mitinguri, aviaţia face parte din viaţa noastră cotidiană. Şi pentru că spuneam că ne plac vacanţele interesante, care cuprind şi altceva pe lângă traseele turistice clasice, am ales să călătorim spre destinaţii care găzduiesc mitinguri aviatice.

Aşa am făcut anul trecut, când am fost la mitingul aviatic dedicat Zilei Naţionale a Italiei, eveniment desfăşurat pe plaja de la Lido di Ostia, din apropierea Romei. Cu ocazia asta, am petrecut patru zile minunate şi însorite în Cetatea Eternă, timp în care am putut să ne pierdem pe străzile întortocheate ale Romei şi să ne îndopăm cu cea mai bună îngheţată ever 😀 Am bifat toate obiectivele turistice, dar am petrecut şi o după-amiază la plajă, urmărind antrenamentele pentru miting.

O altă excursie cu scopuri aviatice a fost prima noastră vacanţă împreună, care s-a consumat la Paris şi Radom, cu trecere prin Katowice şi Cracovia, în august 2011. La Paris, am petrecut o săptămână, timp în care am bătut oraşul în toate direcţiile, cu opriri la Centrul Georges Pompidou şi la Atelierul Constantin Brâncuşi, la Unversitatea Sorbona, în La Défense şi la Turnul Eiffel, la Grădinile Tuileries şi, bineînţeles, la Le Bourget. Pompidou şi Atelierul Brâncuşi mi-au plăcut cel mai mult şi îmi pare rău că nu am ajuns acolo mai devreme de ora 17.00, pentru că la 18.00, atelierul se închide.

Daaar, ziua petrecută la Le Bourget ne-a împrospătat cunoştinţele de istorie a aviaţiei mondiale şi ne-a amintit de începuturile zborului. Oamenii vremii îşi doreau atât de mult să experimenteze senzaţia minunată a plutitului deasupra tuturor încât se urcau în tot felul de construcţii din lemn şi pânză şi se avântau spre senin. Ne-am plimbat printre planoare şi avioane, iar cireaşa de pe tort a fost vizitarea celor două avioane Concorde, ascunse într-unul dintre hangare. Din păcate, am fost atât de furaţi de peisaj încât nu am scos camera din geantă 😛

Vizita la Le Bourget a fost doar încălzirea pentru ceea ce ne aştepta, între 23 şi 25 august, la Radom, în Polonia. O dată la doi ani, pe aeroportul militar din Radom, are loc un miting aviatic ce reuneşte majoritatea formaţiilor de acrobaţie din Europa. Pe parcursul a două zile, am urmărit un super program aviatic, fără timpi morţi şi plictiseală. Cele mai frumoase display-uri au fost ale Patrouille de France şi Frecce Tricolori, făcute în amurg, care ne-au lăsat cu gurile căscate. Întreaga experienţă poloneză o găsiţi aici şi aici.

Anul acesta, tot în august, cred că ajungem iar la Radom. Programul se anunţă mai interesant decât cel din 2011. Partea faină este că vom fi cazaţi, din nou, la o localnică. Întotdeauna am fost de părere că un oraş se simte mai bine din casele localnicilor decât din hotel. Monika este una dintre cele mai drăguţe poloneze cu care am povestit, asta pentru că vorbeşte engleza mai bine decât majoritatea polonezilor. Dacă vrei să afli ceva şi ai nenorocul ca individul pe care îl opreşti pe stradă să nu vorbească engleză, pleci acasă cu febră musculară.

În 2013, mitingul de la Ferte Alais (18-19 mai) şi cel de la Salon de Provence (26 mai) sunt alte ocazii de plecat în excursii cu aromă franţuzească. Mitingul de la Ferte Alais (lângă Paris) este dedicat tuturor “păsărilor bătrâne” care încă mai zboară. Alex a fost la Ferte Alais, în 2009, când a făcut una din cele mai faine serii cu avioane vechi pe care le-am văzut. La Salon de Provence, pe 26 mai, se sărbătoresc 60 de ani de la înfiinţarea Patrouille de France. Cu ocazia asta, puteţi vedea, printre altele, La Patrouille Suisse, Frecce Tricolori, Striji, Patrula Aguila, Diables Rouges, Team Iskra, La Marche Verte, Red Arrows şi Echipa de Paraşutism a Franţei.

Pentru a vă programa mai uşor vacanţele în funcţie de mitinguri, pe milavia.net găsiţi programul tuturor airshow-urilor din 2013.

Sharing is caring!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

1. Cum recunosti pe cineva inebunit dupa aviatie?
    Isi planifica concediul in functie de mitingurile aviatice 🙂

Asta e ceva de genu: Been there, done that!

2. dasfdsafsad says:

Cum vi s-a parut orasul Radom?